VI STRESSAS AV MODERN STRIMMAD REKLAM

Idag är jag övertygad om att reklamen som vi påtvingas under ex en långfilm på kanaler som 4an med flera. En film på 90 minuter kan dra ut till 150 minuter. Om jag ska kunna koppla av och klara detta måste det vara en toppfilm som ligger på hundralistan. Jag är övertygad om att den krigsföring i hjärntvättstango som reklaminslagen står för inte ger fler köpare längre. Det är ju det som är syftet, att vi ska köpa mera.

Knepig reklam

Men det som mest gör mej upprörd är den reklamen som ligger i vebbtidningar som Expressen, Aftonbladet. DN ligger idag inte långt efter. Här är det mest plågsamma att förreklamen till ett klipp på 60 sekunder ligger ofta på hela tretio sekunder. Självaste avrättningen kommer när klippet vi blev intresserade av att se tar slut. Då kommer det automatisk ännu mer strimmad reklam. Och denna efterreklam går det inte att stänga av. Nu har det hänt ett flertal gånger att jag vart tvungen att tvångsavstänga min dator. Särskilt på Expressen och Aftonbladet. Här tappar webbtidningarna läsare. Och jag har väldigt svår att tänka mej att det finns människor som blir intresserade av den erbjudna reklamen. Min fullkomliga övertygelse är att företagen förlorar mer idag än dom vinner. Så till sist en efterlysning: När kommer det en webbsida/tidning med viktiga och intressanta nyheter utan reklam?

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

*

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.