OCKERKEDJAN PRESSBYRÅN

I pressbyråns begynnelse gick iden ut på att serva folket på söndagar. Med godis, dagstidning samt tobak och lite smått samt gott. Staten placerade ut kioskerna strategiskt nära T-banan. Allt för folket. Då, om jag minns det rätt – på tidigt 70-tal var inte priserna så påslagna som dom är idag. Då på 70-talet var det heller ingen direkt köbildning till pressbyrån som idag. Nåt har hänt på vägen. Nåt -. enligt mej -osmakligt har hänt på vägen dessa fyrtio år. Pressbyråns priser är så höga. Pressbyrån är även uppköpt av det privata. Inte nog med att Pressbyrån besitter – tillsammans med Seven Eleven de absolut bästa hörnen. Trots att övriga kedjor samt butiker för länge länge sedan även dom börjat med kvälls och helgöppet så har priserna inte nämnvärt ökat i samma grad som Pressbyråns ockerpriser. Här liksom taxibranschen skulle det finnas en reglering. Men å andra sidan: Det är frivilligt att handla för ockerpriser, men vem har råd?

För god att kolsyra var Mer-slogan på 70-talet.

MER

TRETTON KRONOR KOSTAR SAFTEN AV MÄRKET MER I PRESSBYRÅN. FEM KRONOR KOSTAR DEN I SNITT I ÖVRIGA BUTIKER,. ETT PÅSLAG PÅ ETT PAR HUNDRA PROCENT TROTS ATT DET ALLTID ÄR EN STRÖM AV KUNDER TILL OCKERKJEDJAN PRESSBYRÅN.

se även mitt inlägg http://www.ekebert.se/mycket-vill-ha-mer/

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

*

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.